Çizgi Film ve Animasyon Bölümü ikinci Blender Atölyesi'ni gerçekleştirdi
Çizgi Film ve Animasyon Bölümü tarafından düzenlenen "Çevrim İçi Blender Atölyesi" etkinliğinin ikincisi gerçekleştirildi
Haber Üsküdar
Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Çizgi Film ve Animasyon Bölümü tarafından düzenlenen "Çevrim İçi Blender Atölyesi" etkinliğinin ikincisi gerçekleştirildi. 3B Tasarımcı Furkan Gözelce’nin katıldığı etkinlikte hem önceki atölye çalışmasının kısa bir tekrarı yapıldı hem de üç boyutlu model boyama eğitimi verildi.
Moderatörlüğünü Çizgi Film ve Animasyon Bölümü'nden Arş. Gör. Onur Coşkun’un yaptığı etkinlikte önce geçen haftanın kısa bir tekrarı yapıldı. Furkan Gözelce, Blender programıyla ilgili ilk derste gösterdiği temel hususları tekrar edip programa Sculpt Mod eklemeyi gösterdi. Gözelce, Sculpt eklemeyi gösterirken Blender’daki genel add-on ekleme mantığını da öğrencilere aktardı.
“Çizim detayları çok önemli”
Bir önceki dersin tekrarının yapılması ve add-on ekleme mantığının öğrencilerle paylaşılmasının ardından çizimleri daha detaylı hale getirmenin yolları konuşuldu. Gözelce, önceki derste de söylediği üzere, çizim tableti kullanmanın daha detaylı çizimler yapmak için çok önemli olduğunu belirtti. Gözelce, Blender’da çalıştığı örnek model üzerinden mouse ve kalem kullanımından doğan farkları gösterdi. Ayrıca kalemle üç boyutlu modelleme yaparken kullandığı ayarlardan bahsetti.
“UV açmak demek akıllı nesneler kullanmak demek değildir”
Furkan Gözelce etkinlik sırasında çalıştığı üç boyutlu modelin UV açma aşamasına geldiğinde ise şunları söyledi: “Akıllı nesneler kullanarak da UV açabilirsiniz. Temel modelleri bu nesneler aracılığıyla kolayca açabilir ve istediğiniz sonucu elde edebilirsiniz. Fakat bunun UV açmak olarak isimlendirilebileceğini düşünmüyorum. UV açabildiğinizi söyleyebilmeniz için akıllı nesneler kullanmadan çalıştığınız programdaki komutlar yardımıyla bunu yapabilmeniz gerekir.” Gözelce daha sonra Blender programında UV açma işleminin nasıl yapıldığını detaylı şekilde öğrencilerle paylaştı.
“Adobe Substance 3D boyamada işinizi çok kolaylaştırır”
Furkan Gözelce, Blender’da modeli tamamladıktan sonra boyama işlemi için Adobe Substance 3D programına geçti. Bu aşamada programı kısaca tanıtan Gözelce, Blender’da çalıştığı üç boyutlu modelin nasıl boyanabileceğini öğrencilere aktardı. Modelin farklı bileşenlerini boyarken kullanılması gereken komutlardan bahseden 3B Tasarımcı Furkan Gözelce, Adobe Substance 3D bünyesinde yer alan ve farklı şekillerde boyama yapılmasına izin veren akıllı nesneleri de tanıttı.
Gözelce, üç boyutlu modelin farklı bileşenlerini farklı renklerde boyamayı ve ışık, gölgelendirme, parlaklık gibi temel komutların nasıl kullanılacağını gösterirken özellikle düzenli katmanlar oluşturma ve ihtiyaç duyulan katmanlara maskeleme yöntemini doğru şekilde uygulama konusunun üzerinde durdu. Boyama aşamasının tamamlanmasıyla birlikte soru cevap kısmına geçildi. Gözelce’nin öğrencilerin yönelttiği soruları yanıtlamasının ardından etkinlik sona erdi.