Çizgi Film ve Animasyon Bölümü Blender Atölyesi gerçekleştirdi
"Çevrim İçi Blender Atölyesi" etkinliğine 3B Tasarımcı Furkan Gözelce konuk oldu.
Haber Üsküdar
Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Çizgi Film ve Animasyon Bölümü tarafından düzenlenen "Çevrim İçi Blender Atölyesi" etkinliğine 3B Tasarımcı Furkan Gözelce konuk oldu.
Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Çizgi Film ve Animasyon Bölümü’nün düzenlediği "Çevrim İçi Blender Atölyesi" etkinliğine 3B Tasarımcı Furkan Gözelce konuk oldu. Moderatörlüğünü Çizgi Film ve Animasyon Bölümü'nden Arş. Gör. Ezgi Şen’in yaptığı etkinlikte Blender programının özellikleri tanıtıldı, üç boyutlu tasarımın tüm aşamaları Blender üzerinde yapılan bir örnek çalışma ile öğrencilere aktarıldı. Ayrıca üç boyutlu modelleme alanındaki mesleki fırsatlar irdelenerek öğrencilere tavsiyelerde bulunuldu.
“Önemli olan gözlemleme yeteneği”
Blender programının temel fonksiyonlarından ve ara yüzde yer alan detaylardan bahseden Furkan Gözelce, gözlemleme yeteneğine vurgu yaparak “Önemli olan gözlemleme yeteneğini geliştirmek. Bu da daha sık çizim yaparak olabilecek bir şey. Programların ara yüzleri ve özellikleri bazı farklılıklar gösterse de aslında temel işlevleri aynı. Burada farkı sizin gözlem yeteneğiniz ve sanatsal bakış açınız oluşturuyor” dedi.
“Bilgiye aç olmanız gerekiyor”
Zoom üzerinden gerçekleştirilen ve Çizgi Film ve Animasyon Bölüm Başkanı Doç. Dr. İpek Fatma Çevik ve Arş. Gör. Onur Coşkun’un da katıldığı etkinlikte Furkan Gözelce öğrencilere Blender programı ile yapabileceklerini aktardı. Gözelce, “Blender ile üç boyutlu modellemede birçok farklı şey yapabilirsiniz. Diğer programlarla uyumlu kullanımı daha kolay olan Blender’ın arayüzünü de istediğiniz şekilde kişiselleştirebilirsiniz. Blender ile üç boyutlu tasarım yapabildiğiniz gibi, yaptığınız tasarımları boyayabilir ve animasyon üretebilirsiniz” dedi.
“Çizim tableti kullanmanızı öneriyorum”
Animasyon bölümü mezunu olduğunu ancak sektörde hiç animatör olarak çalışmadığını belirten Gözelce öğrencilere kendilerini farklı alanlarda geliştirmeleri gerektiğini söyledi. Gözelce programdaki örnek çalışmasını sürdürürken “Gördüğünüz gibi çizim tableti kullanıyorum. Sizin de kullanmanızı öneriyorum. Üç boyutlu modele mouse ile belirli detayları verebiliyoruz ancak çok özel dokunuşlar ve çizimler için tablet kullanmak daha faydalı. Ayrıca tablet kullanarak çizim yeteneğinizi de geliştirebilirsiniz” ifadelerini kullandı.
3B Tasarımcı Furkan Gözelce’nin Blender üzerinde örnek çalışma yaptığı sırada gelen sorularla ilerleyen etkinlik, çalışmanın ilk aşamasının tamamlanmasının ardından öğrencilerin sektöre yönelik sorduğu sorularla sona erdi.