Çizgi Film ve Animasyon Bölümü MGX Studio ekibini ağırladı
Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Çizgi Film ve Animasyon Bölümü Virtual Production etkinliğinde MGX Studio ekibini ağırladı.
Haber Üsküdar
Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Çizgi Film ve Animasyon Bölümü’nün düzenlediği Virtual Production etkinliğine katılan MGX Studio ekibinden Fatih Eke, Halit Gülmez ve Mete Mümtaz deneyimlerini öğrencilerle paylaştı. Üsküdar Üniversitesi öğrencilerinin sektördeki gelişmeleri ilk ağızdan dinlemelerini sağlayarak kariyer planlamalarına katkıda bulunmayı amaçlayan etkinlikte sanal prodüksiyon (virtual production) yönteminin dünyada ve Türkiye’deki kullanımı üzerinde duruldu. MGX Studio ekibine Çizgi Film ve Animasyon Bölümü Başkanı Doç. Dr. İpek Fatma Çevik ve bölümün araştırma görevlileri Ezgi Şen ile Onur Coşkun eşlik etti.
Sanal prodüksiyon üretiminin geldiği noktayı bu yöntemle çekilen ilk dizi olan The Mandalorian dizisinden örnekler göstererek anlatan Halit Gülmez, yöntemin sağladığı avantajlara ve tercih edilme sebeplerine değindi. MGX Studio CTO’su Fatih Eke ise MGX Studio’nun sektördeki konumunu ve sanal prodüksiyon tekniğinin Türkiye’deki yerini ekip olarak yaşadıkları deneyimlerden yola çıkarak anlattı. MGX Studio’nun Türkiye’de bir ilki temsil ettiğinin altını çizen Eke, yakın gelecekte sinema endüstrisinde bir dönüşüm yaşanacağını belirtti. Eke, sanal prodüksiyon ile sinematik evrende birçok değişiklik olabileceğini, İngiltere’de çok sayıda sanal prodüksiyon stüdyosu kurulduğunu ve bunun sinema endüstrisinde güç dengelerini değiştirebileceğini düşündüğünü belirtti. MGX Studio’nun sanal prodüksiyon iş akışından sorumlu Mete Mümtaz ise Türkiye’deki sinema sektörü çalışanlarının sanal prodüksiyon üretimine bakış açısını anlattı. Mümtaz, sektördeki paydaşların bu yeni deneyime ilk başta alışmakta zorlandıklarını ifade ederken projeler tamamlandığında ise büyük bir memnuniyet oluştuğunu söyledi.
Etkinlik öğrencilerin sorularının cevaplanmasının ardından fotoğraf çekimi ile sona erdi.